Jumaat, 13 Ogos 2010

Erti wajahku baginya...



hurmm...kadang-kadang aku terfikir juga...adakah muka aku ni muka yg mengingatkan tentang kesusahan...waktu susah barulah sibuk cari aku, waktu senang ekor mata jak memandang aku...ada tu langsung x pandang...dulu memang aku x kisah...lantaklah dia nak cari bila2 masa pun aku x kisah asalkan aku masih berupaya utk bersamanya...tp sekarang setelah bertahun2 selalu menjadi mangsa keadaan begini, tiba2 aku jadi sensetif tak bertempat...memang manusia, manusia biasa yang mudah terguris insang hatinya....walaupun aku tak suka memikirkannya tapi dia tetap juga datang...syuh2....telah ku halau tapi tetap singgah seketika..

ermm..patutkah aku fikir benda2 yang akan melumpuhkan hati dan jiwa insan ni..takut nanti semakin lama semakin lain jadinya..tapi bagaimana nak tolak ia ke tepi?...sebab aku pasti akan melaluinya....aku tak harapkan perhatian berlebihan dr seorang teman, tapi bila aku dah buat muka kesian separu merayu menyeru namanya...(tu baru seru nama belum bagi tau lagi benda apa yg nak diminta tolng)dia buat x tau je...ermm sakit juga rasanya..tapi aku x pernah diajar utk membenci...dan terlalu sukar rasanya membenci org yang sdh sebati dlm kehidupan kita...wlu sebesar mana tergurisnya insang hatiku, tapi pujukanNYA akan melenyapkan semua bala bencana hati...semoga insan di luar sana akan belajar untuk menghargai...

ingatlah..sesaat yg terlewat dan sekecil-kecil kesilapan mampu membuatkan hidup menderita sepanjang hayat..kerana kesal yg terlambat dan ego yang x bertempat..mungkin juga kau bisa temui yg sama seperti itu, tapi kenangannya x akan semanis yang pernah dicipta bersama...dan gud bye...maaf anda sdh jauh tertinggal dlm dunia ciptaan anda sendiri...

Tiada ulasan: