Rabu, 4 Ogos 2010

rindu....

Ya Allah, tabahkanlah hatiku menerima dugaan MU ini...sungguh aku benar2 rindukan dia tika ini...aku rindu mengucup tangannya....aku rindu usapan tangannya yg kasar di kepalaku... Ya Allah dia adalah sumber kekuatanku dalam mencari redhaMu, namun dia telah pun pergi atas ketentuanMU...seperti membawa kakiku sebelah pergi dari melangkah....tiap kali aku tewas dengan dugaan dunia dia pasti ada denganku membisikkan kata-kata untuk memujuk hatiku walaupun sekadar mendengarnya melafazkan ayat-ayat Mu tika sujud menghadapMU....setelah sekian lama rasa itu kembali lagi, aku terasa sangat kehilangan dan sangat merindumu...aku ingin melihat wajahmu dan mendakapmu seperti mereka yang punya insan teristemewa seperti kamu...

Ya Allah redhakanlah aku atas pemergiannya....dulu aku mungkin terlalu rapuh dan lemah..tapi aku perlu lebih kuat dalam menghadapi cabaran hidup ini....aku perlu membiasakan diri tanpanya....berdikari atas diriku sendiri...aku tidak kuat ya ALLAh, namun aku perlu menguatkan diri...kerana aku mesih perlu brjuang utk org2 yg aku sayangi...ya Allah aku mohon supaya dia diberi ketenangan dan kebahagian selalu...izinkan aku merinduinya kerana kenangan ini...semoga Allah selalu meniup ruh perjuangan dlm diriku agar sentiasa berada di atas jalanMU dan redhaMU...

Tiada ulasan: