Selasa, 22 Mac 2011

Hari yg penuh keajaiban buat seorang 'aku'

Ermmm...hari ni hari yang penuh keajaiban buat seoarang aku.Dalam sehari macam-macam telah berlaku..

pertama sekali...aku stay sehingga 5 jam d libary, masuk keajaiban juga ni, biasanya paling lama pun aku betahan sehingga 3 jam. Lepastu mula la seluruh anggota badan meragam, laparlah, mengantuklah, penatlah...mcm2 alasan sang badan beri..

kedua...aku berjaya mencapai matlamat untuk menyiapkan 2 asgmnt ku yang tercinta. Fuh, ni lagi keajaiban buatku. Selama ni, nak siapkan asgmnt yang satu pun aku memerlukan masa hampir 2 mggu, plg cepat pun sehari...sakit tangan ngan seluruh saraf ku..tanpa henti kecuali solat aku menaip sehingga tidak perasan pun apa yang berlaku disekitarku. Sehinggalah seorang teman yang dtg berkunjung ke meja menegurku..

"wa kak sal...banyaknya buku betaburan....memang hebat sungguh kak sal buat asgmnt...sampai muka pun dah berkerut, tudung pun dah nak jatuh sy tengok.."..tegurnya. aku tersengih sambil membayangkan rupaku yang berserabut ketika itu. Aku menarik sikit tudungku ke belakang dan meneruskan kerjaku semula. Ni memang dah tahap kritikal ni.

dan akhirnya aku berjaya menyiapkan asgmntku...aku yang biasanya berlenggang kangkung pulang ke rumah kini berlari larian kerana adik2 sedang menunggu ku d rumah. aku minta masa 10 minit utk berkemas dan sampai ke rumah. Ni keajaiban yg ketika, aku meredah hujan dan terus memcut ke rumah tanpa sempat menoleh kiri kanan.

kejaiban ke4....buat pertama kalinya selama hampir dua bulan aku tidur awal. kul 9 malam.....biasanya aku hanya akan tidur kul 2 pagi ke bawah. dan sejak 2 minggu yg lalu aku tidur kul 3 atau 4 pagi...

keajaiban ke5....aku bangun kul 4 pagi...hehhehe..biasanya ni waktu tidur aku dan bangun kul 6 setengah to pray n prepare ke kelas...kelas pula semuanya pagi, memang teruk mata sebab tuan punya pasal....tapi tak jugalah sampai menjala ikan kat kelas.aku masih boleh tumpukan perhatian, dan tak pernah juga ponteng kelas...

yg ke keenam......kerana lapar yg teramat sangat aku telah menyelongkar periuk nasi pada kul 5 pagi...bedentum2 pinggan mangkuk olehku..biasanya aku makan kul 2 pagi, kali ni kul 5 pagi pula....

ermmmmm...dalam sehari macam2 boleh jadi jika ada keinginan..hidupku berubah seketika dalam sekelip mata. moral-Kita boleh berubah jika ada keinginan, keinginan dan kekuatan untuk berubah itulah yang akan menggerakkan kita menuju matlamat. so sebelum mula sesuatu tetapkan niat, seperti mana yang disarankan oleh Islam, mulakan sesuatu dengan niat kerana Allah....maka ia akan membawa mu terbang sehingga kita berada di dalam keadaan yang tidak sangka..percayakan diri dan jangan terlalu berharap untuk persekitaran mengubahmu, hanya diri sendiri yang mampu merubah diri....wallahualam...

Tiada ulasan: