Rabu, 13 April 2011

Bercinta dengan assigment

setelah bertungkus lumus empat bulan ni untuk menyiapkan assgmnt yg blehla dikatakan banyak juga, tapi xlah sebanyak sbelumnya yang hampir berbelas-belas assgmnt...aku pun mula merancang untuk bersenang lenang seketika sebelum exam bermula pada minggu hadapan. sebab seminggu selepas exam tu, kena daftar internship di sekolah untuk 14 minggu...kena prepare banyak perkara, dari keperluan diri hinggalah keperluan fizikal..

tiba-tiba datanglah satu mesej, akan ada satu taklimat penting untuk batch kami....ait, sudah habis kuliah pun ada taklimat lagi, ingatkan taklimat praktikum...tub..tub...taklimat assigment untuk sem 7 dan sem 8... dan secara rasminya assigment dua sem akan datang bermula selepas habis taklimat...ya..ya...ya...aku diam seketika, terpana dan terkesima...erm....mahu tak mahu kena buat juga...dan aku cuba mncari semangatku yang hilang sebentar tadi...heeeeee....

merungut dan komen banyak sangat memang sudah tidak berguna saat ini..baik jimatkan masa untuk plan seterusnya...kalau tidak akan sia-sialah maraton 3 semester untuk batch percubaan macam kami ni...kalau dapat harungi 3 semester yang banyak menguji kekuatan ni akan graduate awal tahun depan...dari 4 tahun ke 3 tahun setengah..hanya utk special batch macam kami...wa...aku telah berangan habis belajar awal...special la sangat, tapi hendak bertahan tu memang payah...but, fighting!!!!...

bila habis taklimat tu, aku cuba cari cuti supaya boleh fly ke sabah jumpa kaum kerabat yg dirindui amat...tapi, seminggu lepas exam dah masuk sekolah, lepastu seminggu lepas praktikum masuk kuliah pula...cadangnya nak balik kampung raya tu dan tambah cuti suka suki seminggu..tapi sekali lagi, menurut penyelaras projek tahun akhir, minggu pertama akan dijalankan pembentangan proposal untuk projek tahun akhir di hadapan pensyarah2 yang tersayang..ya, nampaknya aku kena mengorbankan cuti raya tahun ni untuk menyiapkan proposal...dan seluruh cuti semingguku untuk assgmnt yang tercinta......

Dulu di sekolah bercinta dengan kerja rumah, sekarang ni pula bercinta dengan assgmnt...cinta yang yang lain memang dikhaskan untuk Yang Esa, family, kawan2, kucing2 kesayangan,dan apa lagi yang tinggal untuk diri sendiri...hahaha...lepasni kena becinta dengan diri sendiri pula, kesian ngan diri yang semakin terabai...lepas ja sem 8 nanti , aku nak bercuti sepuas-puasnya buat segala yang aku aku suka dan capai semua yang aku mau...wa...semangat2...fighting 2x...till the end....

Tiada ulasan: