Jumaat, 5 Mac 2010

bila diri terjatuh..

langkah riangku terhenti seketika...
tertolak jatuhku tersembam ke bumi..
luka kulit yang menghiris sampai ke dalam isi..
ibarat kaca berderai di lontar besi..

lama aku duduk mengusap luka...
ku tekap agar ia tidak berterusan retak..
delusi aku dan mereka dirempuh pedih..
apakah konflik yg merentap hingga sebegini..

biarkan aku duduk seketika di sini..
memujuk luka yang seakan x mahu berhenti...
aku pasti akan beransur juga..
walaupun terpaksa merangkak dan bertatih langkah..


sesungguhnya aku amat memerlukanNYA,
pegang tanganku, dakapku dlm jagaanMU,
kerna tika ini aku betul2 lemah,
seakan hilang dalam ratapan jiwa,

Ya Allah kepadaMU ku berserah,
saat tiada siapa yang merasa,
namun ku pasti KAU kan tetap ada untukku,
tabahkanla hatiku ya ALLAH,
bukalah hijab hikmahMU agar aku tidak terus begini selamanya,
ku harapkan bimbingan MU menuju arah..

mot sal

Tiada ulasan: