Isnin, 12 Julai 2010

karipap oh karipap..

tersebutlah alkisah seorg anak darah belajar buat karipap...hu3...

pagi yg dingin , aku bangun awal..hu..yaka awal..aku dengar dapur sdh berbunyi bagai pasar ikan...rupa-rupanya kakak2 rumahku sibuk mengadun tepung untuk buat karipap...

'ala kak...apasal x bagi tau...aku mau belajar buat karipap ni"..

"sempat lagi tu..pertama masukkan tepung, kemudian minyak panas n tambah sedikit air"

"ala...kacang jak tu...tutup mata pun boleh...hehehhe"..dgn nada temberang..he3

tibalah masa untuk membuktikan bakat mengukir bagi membentuk bunga di tepi karipap...aduh x ku sangkah...susah jugak...hampir hancur karipap tersebut diukir2...

ukiran pertama...bolehlah macam bentuk bunga yg baru mau bertunas..hidup segan mati x mau..

ukiran kedua....hahahahhaha...karipap paling comel antara semua...karipap punk...karipap yg pertama di dunia mungkin...karipapku berbentuk punk kerana bentuk bunga yg x pandai jadi..hu3..buat malu jak..

dan ukiran ketiga n seterusnya...wah...hahahaha...karipapku sdh menjadi dgn comelnya...kembang kempis hidungku melihat ukiran tepi karipap yg sdh menjadi tidaklah seperti karipap punk yg aku buat sebelumnya..hu3...thankz to my kakak2...

tp sayangnya aku x makan sgt...sbb intinya mee goreng...x suka...hu3...

Tiada ulasan: