Ahad, 11 Julai 2010

tinta di awal semester..

seminggu balik awal ke upsi...memang buang tebiat...golek sana golek sini, x tahu langsung nak buat apa...biasalah awal2 kepulangan ke tanjung malim ni...selera makan yang dulunya macam gajah kni jadi surut, surut lagi dari semut...fuh...bidalan paling mantap ni...he3..ikutkan hati memang x mau balik, biar jadi penunggu jak di rumah...ataupun patung cendana penyambut tetamu rumah yang sentiasa bertandang tanpa mengira masa....(tetamu itu membawa rezki)..

seminggu sebelum balik...semua org rumah sibuk itu dan ini...sapa lagi yang jadi orang gaji?...sapa lagi yang jd utusan ke rumah saudara mara untuk menghantar pelbagai saguhati?...(HAHAHHAHA)..sapa lagi yg perlu bgn pagi menyambut tetamu dan iron baju?...sapa lagi yang akan bagi makan binatang peliharaan?...hu...mmg akulah org gaji sepenuh masa....dan aku pulak...x lagi makan free banyak2....x lagi teman bermain seperti usiaku 10 tahun yang lalu...x lagi binatang tempatku beleter...x lagi gurauan2 berbaur hinaan dr kakak, abang n adikku...dan tiada lagi benci bilang cinta lakonan dimas subekti...(hehhehhe)..sunyi seketika rasanya hidupku...

seminggu mau balik tu pun aku selalu gaduh ngan mak aku...ala gaduh2 kawan...hehehe..kata akak aku, mak aku tension tu sbb aku akan balik...dan aku pun tension sbb mau balik...ha...maka jadilah suasana yg sggh mentensionkan kami berdua...kalau boleh mak teringin aku sentiasa ada disebelahnya yang akan dtg bila diperlukan...adeh...sggh buat aku serba salah...

sehari sebelum balik...aduh, tiba2 pulak ada mslh lain yg timbul...aku disengat lipan yang entah darimana muncul...dah lah haritu jugak aku kena temankan aku aku ke hospital...dengan kepala yang pening2 bagai dihempap batu...dan kaki yang sedikit kejang...aku paksa jugak membawa kaki yg telah dianiaya lipan budiman tersebut...hu3..

malamnya...lepas solat maghrib...aku tidur sekejap bagi melegakan kaki...mak aku jgn ceritalah....kerisauan tahap kritikal..ntah dah berapa botol minyak yang pelbagai perisa dia gosok kat kaki aku...dan kekecewaan aku bertambah lagi malam tu bila adik, ngan abang aku mengutuk pasukan kesayanganku yang tewas di tangan belanda...Oh...Brazil...sampai ht kau hampakan aku..aku x berminat sgt tgk bola ni, kecuali bila pasukan brazil yang main...dan hrpnku hancur ibarat kaca berderai....ceee...hehehhehe...bila aku dah nak nangis tambahlah adik ksayangan aku gelakkan aku...hu..

apapun...semoga kenangan itu adalah yng terindah dalam hidup...bersama mereka yg sggh teristemewa...termasuklah lipan tersebut...

Tiada ulasan: