Selasa, 14 April 2009

peristiwa 11 april..



Minggu depan dah nak exam!!!..aku masih lg mengkhayal atas katil dan berperang menyiapkan assignmnt yg ntahlah bila nak siap..jari aku dah kejang asyik menaip jak.Demam pun belum baik lagi..ni dah masuk minggu ke-2,akhirnya aku bertapa jak di 'villa' kesayangan aku ni,mana tak..baru jak p klinik,esoknya dah pegi camp..hari2 berendam kat sungai,Fc tak suruh pun aku nak turun juga..tapi best juga camp kali ni walaupun kena buat telinga kuali sbb asyik dileter oleh 'mak2 angkat kesayangan'...yang penting byk pengalaman yg aku dapat,tambahan lagi aku sekumpulan dgn budak2 kaunseling yg suka buat kecoh..mmg x thn gelak.Ni antara aktiviti yg aku buat:

1.Repelling-sampai jak,kami terus g buat benda ni..payah juga sbb kena turun bukit yg agak curam.memang curam gila.kalau jatuh batu kat bawa menyambut dengan penuh setia..

2.flying fox-benda ala ni la aku paling takut sekali,antra 168 org aku yag kedua terakhir buat sebelum fa.mula2 tu aku rasa mcm nak menangs jak..wakt pakcik tu(sebenarnya abgtu mash muda lagi tapi aku paggl pakcik jak)pasang tali ke tali utama..aku membebel ntah apa ntah..yg aku igt..'pak cik selamt ke ni,aku belm tggl wasiat lagi ni pakcik,tali ni thn ke pakcik,klu jatuh tak sakit ke pakcik..'dan dialog aku yg plh lucu.."pakcik jgn tolak ya pakcik,belum sedia lg ni",pkcik ingat ya pakcik jgn tolak...jgn tolak pakcik"..waktu pakcik tu gelak aku terjun sendr..apalagi penuh satu hutan degn suara aku menjerit,kalah tarzan nak panggil gajah..tapi best jg..tak pernah aku m'jerit smpi mcm tu...hlg tension skjp..

3.jungle tracking-benda ni biasa dah aku buat waktu kat kampung...

4.persembahan kumpulan-p'smbahn kmpln kami paling melucukan...bdk kaunseling byk dpt jd pokok meranti..aku je yg comel sedikit jadi bunga pink..hehe..ada yg jd rumput,mcm bdk2 prasekolah pulak..

5.night walk-lps buat p'smbhn kami pun bertolak ke hutan beramai-ramai..sekali lg bdk kaunseling bt hal..satu2 kmplan yg tak bawa lampu suluh...mmg tak patut..lepastu mulut kecoh msh b'terusan kat dlm hutan...'hati-hati ada kayu,ada dahan'mmg prihatin..tp tgh2 kami bersembang dgn penuh tekunnya kat belakang t'jd satu peristiwa yg menakutkan..kami x jd teruskan p'jlnn,kami t'paksa patah balik..wakt ni mulut aku dah senyap skt..tau pun diam..pacat yg selama ni mmg aku takut..aku dah tak ingat dah..yg aku tahu nak smpai cpt dan tdr..

to be contineu...nak p basuh khemah pulak lepasni

Tiada ulasan: