Selasa, 14 April 2009

cerita bersambung..


sambung balik cerita aku..pagi tu lebih kurang jam 2.45 tiba giliran kami utk bt rondaan.ma,ayu,zati n aku...hehe..sebenarnya byk kmpln jg yg meronda mlm tu,jd kami ambl kptsn utk melepak d satu sudut sambl melantak keropok yg ayu bawa...
prgrm utk esoknya:

#team building-lepas je sarapan kami pun bt explrc..ni lah aktiviti paling best bg kami sekumpulan.Firsttu kami telah di surh utk menyumpit belon..aku hanya tiup belon je..klu nak menyumpit,takut tertelan pla,menangis pakwe aku..eh adakah?lpstu kami di arahkan utk mengisi botol m'gunakan bhn semula jadi..ni tak lah susah sgt..cuma m'cabar kesabaran je..lepas isi air dlm botol kami ke stesen setrusnya iaitu m'bt rakit..haha..nilah stesen paling lawak bg kami.smbl bt rakttu mulut x b'henti b'bual mcm makcik2..hasilnya dptlah kami bt rakit yg paling ajaib antr semua kmpln.grup p'tama d hntr keseberang rakit mash ok..bila grup kedua dlm 7 org t'masuk akulah tu,rakit kami telah b'cerai-berai di tgh kolam ikan...bukan b'cerai 2,tapi 7..wkt tu bkn lg rakit yg bw kami,tp kami yg bw rakit keseberang..mmg nak pecah perut gelak..dgn linda yg t'sepit d tgh2.

Selepas tu kami ke stesen seterusnya iaitu m'buat khemh,masak megi 4 bgks,meruntuhkan khmh semula dan makn smpai hbs megi t'sbt..semuanya d buat dlm ms 20 minit..siapa kt tak boleh?kmpln kami boleh(temberang skit)..lps tu kami ke stesen mencari botol kmpln kami d dalm kolam yg bau ntah apa nth..bau air dia sebiji mcm bau ikan..bau dugong pun ada.tahniah bt fa kerana b'jaya menemui botol kmpln kami yg jauh t'sesat ke kolam sblh.. habislah 5 stesen kami jelahi dgn penuh cabaran dan rintangan..cee..akhirnya kami berjaya dpt tempat ke2 slps kmpln aini..tahniah bt diri sndr n ahli kmpln 4..hehe..



#aktiviti t'akhir ialah river crossing..yg ni tak susah sgt..tp sakit jg lutut t'hempas ke batu sbb kami kena jln ikut arus b'tentangan degn sungai..kesian kat cah,nasib baju dia tak koyak aku tarik..camp pun b'akhir tpt jam 6 ptg...sblm tu kami bt tatacara penutupan..habis telinga kena leter dgn makcik2...pedas gila kutukan dia pd kami..sabar jaklah..dah itu hobi diorang..nak bt mcm mana..

yg pntg spnjg prgrm tu aku x kena serang pacat...Alhamdullilah..luka pun takdelah teruk sgt..cuma demam jak yg b'tambah sbb berendam hari2..dan yg paling memenatkan ..aku t'paksa b'tarung selm 2 hari utk m'basuh baju2 aku yg penuh dgn lumpur dan wangi anak ikan..

Tiada ulasan: