Ahad, 19 April 2009

virus dunia...



Assalammualaikum bt semua insan yg mmburu kejayaan..hehe..intro paling cun selama aku bt entry..

setelah aku sembuh dr demam kini timbul pula penyakit baru,kesiannyalah aku...kwn sapalah ni..aku telah dijangkiti virus malas yg melampau ketika pintu exam hampir membuka tirainya..virus yg entah dr mana aku perolehi..jgnkan nak baca buku nak jeling nota pun sekali-sekala jak.klu jeling bantal tu beribu2 kali pulak...sebenarnya aku risau jg dgn penyakit aku ni..tp inilah aku sejak dr sekolah rendah lagi..masuk sekolah menengah kakk aku yg dah menyampah tgk aku yg mls study dan suka gdh dgn adik aku bg sepatah dua kata..



"kalau dah th malas nak bljr..wkt cikgu mengajar jgnlah tdr..wkttu lah ko bg sepenuh perhatian..sbb nak hrp ko bljr luar kelas, 10/100 jak buat,.."teknik bdk mls nilah yg aku praktik sjk dulu lg...

tapi x boleh jg,kt kena jg b'usaha,seperti seorg ust tu ada ckp...d akhirat kelak kt akan persembahkan apa yg kt bt di dunia kpd Allah..bkn hasil yg kita dpt tp usaha yg kt lakukan utk m'dptkan hsl t'sebut..mestilah kt nak persembahkan satu persembahan yg terbaik..persembhn itu merujuk kpd usaha kt yg b'sungguh2,sentiasa m;perbaiki diri,membuat yg t,baik n sebagainya..

so rasionalkan diri...yg kt persembahkan nnt bkn hasil yg kt dpt kerana hasil itu dr Allah S.W.T..yg akan dipersembahkan nnt ialah usaha yg kt buat...setakat mana kt bersungguh2 utk m'dptkan hasil yg terbaik..hasil yg jd mtlmt pulak kenalah yg baik2 bkn yg dilarang ya...

entry yg kena kat batang hidung sendiri...wahai dri bangkitlah dr malasmu..nnt 'presentationmu' di sana takde markah..

Tiada ulasan: