Ahad, 20 Mac 2011

repek dan merepek...

tertutup sudah pintu, pintu hatiku....yang dulu dibuka untuk hanya...opsss......lagu mana pula yang aku nyanyi ni...

dikedinginan petang nan indah ini aku ingin merepek bersama Mr Blog...hari ni buat pertama kalinya aku rasa kecewa dengan diriku seketika, tapi ntahlah...xla sedih pun, cuma kali ini aku terpaksa mengaku kalah...

ceritanya bermula begini....seorang anak yg suka beperasan macam hebat, dalam sekelip mata boleh buat..biasalah belajar dari pengalaman...tup...tup...sesuatu berlaku membuatkan mata hitamnya berukar jadi kelabu dan semakin tidak diketahui warnannya....arggghhhhh....tension pun melanda dirinya....sudahlah buat tugasan last minute...salah informasi pula, dan tanpa disangkah berduyun2 datang ingin minta kasih sayang dari sang pengarang yg pemalas.....aiyo...buat pertama kalinya aku lewat menghantar tugasan...ingat 3 muka surat, apa lagi relakslah, dalam sehari boleh siap mcm lepas2..

"ehhh...bukan 3 muka surat la kak sal, 15 hgga 20 muka surat"....dan....dan...aku masih relaks lagi mencongak masa dan jumlah muka surat...semalam start buat dptlah dlm 3 muka surat...so kalau hantar petang ni...alamakkkkkkkkkk....ala emak kawen kan aku.....Ya Rabbi...memang x sempat...bahan dari gurun mana yang perlu dicari...aku terkebil2.....dan lepas ja makan, cabut balik ke rumah...duduk bertapa merenung laptop kesayanganku....tangan sudah menggeletar menaip, dan akhirnya aku kena menerima yg aku takkan sempat......aku tidak taulah apa reaksi pensyarah aku nanti...aku mula susah hati, mana tidaknya membayangkan yang aku perlu merepaet paper ni...subjek tumpuan yang aku tak suka dari zaman sekolah lagi...sejarah...major pula terbengkalai begitu sahaja....ya ampun...apa la yg aku buat ni....masuk ke tiga hari aku menaip, dan mengabaikan diri sendiri....masuk balik myguru...tetttt..informasi baru lagi....penulisan hendaklah 10,000 atau 15,000 patah perkataan....dushhhh...bagi batu belah batu betangkup jatuh menimpa ku...esok nak hantar, dah lah lewat...yay...esei dah masuk muka surat yang ke 11, tapi tu pun tak sampai lagi 4,000 patah perkataan.....memang kali ni dapat bintang plus2 lah otak kesayangan aku ni..perah sehabis dayah...

akhirnya krana terlalu memikirkan cara bagaimana untuk mencukupkan 10, ooo dan tambah lagi 5 muka surat ulasan jurnal...aku mengambil keputusan untuk tidur seketika...sama ada untuk cas semula otak yg mula menampakkan simbol2 tak betul ataupun menerima hakikat dan menyerah diri esok....oooo...diriku yg terlalu relaks.....ermmm....padan muka diri sendiri.....

Tiada ulasan: