Khamis, 14 Februari 2013

Susu tepung untuk diet

Sejak kerja dari pukul 8 hingga 5 ptg ni, sakit pinggang pun mulalah beroperasi...bukan ja pinggan, tulang-tulang, sendi-sendi, kuantiti darah pun mula turun naik...cuma berat yang degil mau turun-turun...hohoho...tapi ok apa, ikut BMI, masih di takat yang normal...:)

Kakak aku pun suruh lah try minum Anlene...minum sehari sebelum tidur sudah nampak kesan sedikit, sakit belakang dan tulang mula berkurang, tidur pun selesa...selain itu juga susu-susu ni boleh membantu dalam mencuci perut...

Aku pun cerita dengan seorang member ni, dia pun sarankan aku minum susu omega...dia kata boleh kurangkan kolestrol sekali...mata aku pun bekedip-kedip, sedikit teruja...kurangkan kolestrol?? hehe..

Aku pun try, minum 2 kali sehari...sebelum tidur dan sebelum sarapan...harga pula agak mahal sikit dari susu Anlene...rasanya sedap...kadang-kadang tu aku minum sampai 3 atau 4 kali sehari...:D

Dan hasilnya, memang reduce fat....pencernaan lebih teratur, Sakit tulang juga berkurang...klu mau lebih berkesan, jauhkan jarak makan nasi dengan minum susu ni sebelum tidur...mean, makan nasi dalam kul 6 atau 7 ptg...minum susu ni pula dalam kul 12 tgh malam...sebabnya, kalau kita makan nasi dan minum susu tu dalam waktu terdekat, apa yang dikeluarkan nnt lebih banyak makanan berbanding lemak...dan last-last kita pun selalula lapar...(ini sekadar teori aku)..hehe