Khamis, 28 Jun 2012

Mama dan Cincau

Hari ni gaduh dengan my mum...sebabnya biarlah rahsia...urmm
Lepas tu mum keluar rumah, tinggal aku and Jaid...biasanya mum akan bagi tau dia ke mana, tapi kali ni dia senyap ja...
4 jam kemudian mum balik, aku dan Jaid nyenyak di ruang dapur...
Aku bangun, mum pula tidur..aku mencongak, kali ni mau merajuk berapa lama pula ya..ermmm
Pukul 3 lebih mum bangun jenguk aku di ruang tamu dengan c Jaid yang sudah pandai mengada2...
Lepastu mum beredar dan datang semula dengan setin cincau...mum hulurkan kepadaku...itula my mum, setiap kali ke mana2 dia pasti akan belikan sesuatu untukku, walaupun hanya keropok yang berharga 20 sen...
Terharu aku jadinya, cancel merajuk...

Aku tau mum larang dan marah2 sebab dia mau yang terbaik untuk anaknya dan tidak mau lihat anaknya hidup menderita...
Tapi mum...terkadang kita kena belajar untuk susah agar kita lebih pandai menghargai perkara terindah dalam hidup...salahkah aku mau jadi tukang sapu? Cleaner? Pengasuh taska? erm....
Untuk mum dan cincau, aku mengalah....

Tiada ulasan: