Isnin, 2 Julai 2012

Kasihanilah diri sendiri...

Kasihan kau kan diri...terkadang fikiran merewang, apa salahku dibuat begini??
Benarkah apa yang ku lalui selama ni....rasa macam ditolak jatuh dari tingkat sepuluh, sakit dan luka perih..tapi suaraku terlalu kecil untuk didengari dan aku pasti tiada ruang untuk itu...diam, diam dan sepi...cukuplah aku mendengar dan biarlah...untuk apa berbalah bagi sesuatu yang sudah tidak dipeduli...puaskan lah hatinya dengan amarah dan sakit hati...aku sudah tidak kuasa untuk menahan...

Syak wasangka tu tidak baik, kena fikir positif, jangan terlalu cepat meletak label..
Tapi,kenapa yang berkata itu juga yang mungkir...
Aku yang terlalu naif atau kau yang terlalu pintar..
Tapi sejauh ini ditikam pun, hati dan fikiran tetap memikirkan yang semuanya tidak disengajakan...mungkin dia tidak tau, mungkin dia tidak mengerti..dan mungkin juga aku yang terlalu mudah...

namun, aku masih berpegang pada kata, kebaikan akan menghapuskan kejahatan, dan berdoalah padaNYA semoga Allah memberikan yang terbaik..aku juga percaya....Allah tidak menciptakan peristiwa demi peristiwa secara sia-sia...semoga Allah memberi petunjuk dan Hidayah pada kita..perjalan ini masih terlalu panjang untuk mengalah, masih ada tanggungjawab yang perlu dilunasi. Dan di hadapan sana yakinlah ada kebahagiaan yang menanti untuk mereka yang percaya pada ILAHI..

walau apapun niatmu terhadapku, semoga aku kan melupakan...kerana cukuplah, cukuplah...diri sudah terlalu letih...buatlah apa yang kau rasa ok, kerana kita ada hidup kita sendiri..

wallahualam..

Tiada ulasan: