Selasa, 25 Ogos 2009

episod diri sendiri..


Aku termenung lagi buat yg ke 1000 kali di atas katil pemberian ikhlas taukeh empunya rumah sewaku ini..hehe..mengimbas kisah2 yg telah berlaku sepanjang aku mula mengenal dunia hinggala ke hari ini...banyak kenangn pahit n manis..x kurang juga ujian,yg adakalanya m'buatkan aku hilang pertimbangan diri..

mak,abang.n kakak aku selalu kata aku ni pelik skit...skit je ya...termasukla kem baru2 ni,bila aku dpat award 'kaunselor pelik' ntahla bahgn mana yg peliknya...aku rasa ok je..arwah ayah aku biasala no komen..yg pasti,klu aku bt benda pelik dia hanya akan senyum ataupn memandgku dgn muka yg berkerut..

komen kwn rapat aku pulak...nampak mcm tunggul,tp tgk sebenar..hish susah nak tafsir...so,jgn tertipu dgn aku...komen paling byk,betulke ko ni..???..bukannya nak jd talam dua muka,tp bertindak mengikut keadaan..klu dgn family,biasanya tahap kebergantungan aku adlh tinggi,dan berdikari adalh rendah sekali...bila gaduh dgn adik aku yg muda 10 tahun dr aku,mesti aku yg mengadu dgn kakak aku dulu,klu ngadu dgn mak...nnt dua2 kena ceramah free...hehe...bila berjauhan seperti ini...ish...ish...sedihnya..kebergantungan adlh sgt rendah,dan berdikari adalah tinggi..semuanya kena buat sendiri..

sejak dari dulu kakak aku selalu ajar aku untuk membuat keputusan sendiri dan tanggung akibatnya sendiri..klu bahasa romantiknya..berani buat berani tanggung..klu x berani tanggung ,jgn memandai2 nak buat hal...klu ada masalah x boleh terus lari,kena menghadapi..klu x boleh,berhenti sekejap,dan teruskan semula...klu masalah tu dpt diatasi,Alhamdulillah...klu x boleh,kita kena cari rasional disebalik prob tersebut..klu x kita akan terkurung di dlm buat selamanya..ikutkan kebanykn mslh yg aku hadapi mesti menemui kegagaln...tp rasionalkan diri...ia mengajar kt utk lbh kuat...ya lebih kuat drpd harimau...(terpulang kpd kekreatifan anda nak mengaitkannya dgn kekuatn harimau...muakakakah..)...



okla..mata aku dah tinggal 1 cm lagi nak tertutup..nnt sambung lain kali...moral hari ni...rasionalkan diri dan minda anda...selamat bersahur warga dunia...

2 ulasan:

kaunselorkite berkata...

Terharu aku bile terbaca madah ko nie... kadang-kadang terase jugak...
ape-ape hal... moga Ramadhan kali ini kita akan mendapat kemanisan iman...

mot-sal berkata...

yeke?...????