Ahad, 28 Mac 2010

coretan rasa di akhir sem...

sedar x sedar lagi beberapa hari nak habis sem...x sabar rasanya nak balik ke kampung...menghabiskan masa ngan family tersayang...sabar...sabar lagi berapa hari jak...tutup buku lama dan buka buku baru..sebelum tu kena habiskan semua keje dulu..keje yang perlu dilaksana utk sem akan dtg...Insya Allah klu panjang umur...

tapi entahlah....aku rasa sedih sangat di akhir2 sem ni...byk sangat perkara yang berlaku..ketika org tersayang betul2 memerlukan aku, aku seakan x berdaya nak menghulurkan walau sebatang jari..aku nak berlari tetapi kaki bagai dirantai di sini...aku nak bertindak tapi aku hang di tempatku sendiri..baru2 ni, tiba2 demam mengejut...rasa x sedap hati..bila call kat rumah...rupanya something happen...aku mcm tulah ...mak aku sakit, aku pun sakit, adik atau kakak aku yg sakit, aku pun sakit jugak...

masalahnya dah berapa kali kakak ngan mak aku kuar wad...mak aku pulak tiap kali tepon selalu cakap yg bukan2...kakak aku pun mcm tu...hari terakhir aku tepon mak..ntah mengapa air mataku bagai air terjun jak..mak kata...'doalah moga kita sempat jugak jumpa walau sekejap'...aa..aa...xkah tension mcm tu...aku diam jak la...nnt mak tau pulak aku nagis...kakak pulak suka cita tentang kematian dan tanda2 org yg nak mati....aku x boleh dengar semua2 tu...aku nak balik!!...tolong kaunseling aku sekejap..uuuuu...uuuuu....

semoga Allah tabahkan hatiku dan memlihara insan2 yg aku sayangi...

teringat satu lagu yg selalu aku nyanyi berduet ngan adik aku sewaktu membasuh baju ngan kasut di beranda dapur....

Wali – Dik (dear insan kesayanganku)
hehehe...adik aku yg ajar nyanyi lagu ni...ptg2 kitorg buat konsert kat dapur...klu dengar lagu ni kat sini, tiba2 air mataku jatuh bercucuran...ermmm...cengeng!!!

dik aku minta
kau akan selalu setia
dik aku mohon
kau selalu menemani

* saat kau tengah terluka
kala kau tengah gundah

reff:
ku akan menjagamu
di bangun dan tidurmu
di semua mimpi dan nyatamu

ku akan menjagamu
tuk hidup dan matiku
tak ingin, tak ingin kau rapuh

dik jangan engkau
pergi tinggalkan aku
ooh, dik ingin aku
cinta dan cinta selalu

repeat *
repeat reff

kau akan menjagaku
di bangun dan tidurku
di semua mimpi dan nyataku

kau akan menjagaku
tuk hidup dan matiku
tak ingin, tak ingin kau rapuh

repeat reff

Tiada ulasan: