Selasa, 28 September 2010

Dosa meninggalkan solat



Tengah-tengah lepak depan muka buku (FB), aku terlihat sebuah post yang betul2 kena terus menembak ke jantung...pengajaran buat diri sendiri dan masyarakat di luar sana...semoga Allah terus menjaga aku untuk terus sujud kepadaNYA sampai bila-bila...Ya Allah peliharalah imanku........

‎"Orang yang meninggalkan solat dengan sengaja dan tanpa menyesal. Orang itu dosanya lebih besar dari pada seribu kali berzina".
semoga aku tetap gagah melakukan amanahMU yang telah diberikan semasa peristiwa ISRAQ dan MIKRAJ..

Dalam hadis Nabi SAW disebutkan : Orang yang meninggalkan solat lebih besar dosanya dibanding dengan orang yang membakar 70 buah Al-Qur'an, membunuh 70 nabi Dan bersetubuh dengan ibunya di dalam Ka'bah. Dalam hadis yang lain disebutkan bahw...a orang yang meninggalkan solat sehingga terlewat waktu, Kemudian dia mengqadanya, maka dia akan disiksa dalam neraka selama satu huqub. Satu huqub adalah delapan puluh tahun. Satu tahun terdiri dari 360 Hari, sedangkan satu Hari di akhirat perbandingannya adalah seribu tahun di dunia.Dasyatnya azab neraka.

1 ulasan:

ketupat_palas berkata...

huhuhu insaf insaf insaf...sb tu la jngan wujudkan istilah sembhyang ganti klu kita tinggalkan solt...dlm apa dugaan sekali pun usha jugak untuk sembhyang,,jgn beri alasan..takpela nnti aku sembhyang ganti jela...klu tak slh aku, sembhyang ganti ni just untuk betul2 tertido atau gila jer..lain2 2 tak pasti la plak