Isnin, 7 Februari 2011

cuti seminggu + sehari

Hari ni sambung sehari lagi cuti setelah sminggu bercuti sakan..cuti sem yang dihabiskan secara kredit di dalam rumah...malas mau jalan-jalan. Sebenarnya aku pun tak pasti jg kebenaran 2 kelas hari ni dibatalkan, tp buat2 tiada jak la.Yakin!!!...ya..hahaha...Dan hari isnin yang indah ini aku meneruskan pertapaanku di villa tercinta ku ini..duduk dan baring merenung dinding. selesema sudah ok, cuma demam pula yang kejap ada kejap tiada..tambah lagi pening2 sebab ubat. Aku ni pantang betul makan ubat, mesti mengantuk tahan otromen.

bila sorang2 macam ni, mesti teringat balik kampung. Tapi matikanlah hasratmu itu sang pemimpi...sob..sob sedih betullah. cuti seminggu tuu teringinnnnnn mau balik sabah, tapi budget ciput untuk sepanjang semester tidak menginzinkan aku balik ke kampung halaman. telefon kakak menyatakan hasrat murni mau balik kampung, boleh pula dia kata..

"Ha napa mau balik sangat?....belum ada orang yang naik meminang ko lagi.." dish200x, macam seribu duri menusuk jantungku.. lama aku diam sebelum membalas balik.

"Oit..ingat aku mau balik sebab minta pinangka?...sot...aku mau balik ni sebab mau bagi tau mak, ada anak raja keturunan jutawan tahap petala langit mau pinang aku..ha..puas hati...salahka aku mau balik kampung" apalagi ketawa terbahak2 la sang insan di sana..hu...x guna betul...haishh..Tapi rindu mau begurau2 macam tu dgn kakak tercinta aku yg sdh jadi isteri orang. tu belum yg satu lagi...gurau senario pun x macam dia....


Rindunya mau balik..tapi kali pertama nak kesini dulu, aku sudah janji dengan mak....yang apapun terjadi aku akan sedaya upaya bertahan sebab ini ialah pilihan aku...aku yakin yang Allah itu sentiasa ada untukku...heeeeeeeeeeeee...

ops....bubur nasi aku hangus...ha..melalut lagi dalam blog...

Tiada ulasan: