Sabtu, 23 Februari 2013

Cara format komputer

Dengan penuh rasa semangatnya...saya telah menyahut cabaran untuk memformat komputer di office...tu pun setelah diberi kata-kata semangat oleh kontraktor yang sedang membaiki peralatan-peralatan elektrik di office...

"Ala tak susah pun dik...sekarang ni adik cari cd windows"

Ha....aku masih merenung tepat ke muka abang kontraktor tu dengan muka antara percaya dengan tidak...bolehka aku buat?

"Okla...nanti saya try buat...senang je kan?"

"A'ah...kalau adik tak reti, nanti adik call...kami tunjuk melalui telefon.."

"Okla...nanti sy try..."

Selepas ja kontraktor tu balik aku pun menyelongkar almari perkakasan komputer disebelahku...ha...jumpa pun cd windows ni....

Kini yang tinggal hanya aku dan komputer.

"Waaaaa.....belasah ja la...kalau rosak bukan salah aku, aku hanya mencuba...ya...yakin boleh!!"

Aku pun mula la memasukkan cd windows tersebut.....pung...pang...pung...pang...

Fuh akhirnya siap.....jeng....jeng....jeng....

Yaaaaa....akhirnya aku berjaya.....

Teringat waktu Abang Udin ajar laptop dulu, kepala aku kena ketukan free sebab tak beri perhatian....bila dia suruh try buat...satu benda pun aku tak tahu....sekarang bolehlah aku tunjuk bagus dengan dia....hehehe...

Tapi belum ending lagi....sebenarnya aku telah tersilap install windows....wawawa.....habisla aku kena marah oleh bos nanti....!!!


P/S: Cara nak format komputer boleh klik di sini..hkbatas.moh.gov.my (ni yang serius punya)

Tiada ulasan: