Isnin, 22 Februari 2010

keliru menjadi buntu..


Kawan..Terkadang kita terperangkap dalam diri, Kita terpedaya oleh mimpi, Kita dikejari bayang bayang, Lalu keputusan yang kita buat itu terkadang ‘ keterpaksaan’, keterpaksaan menyiksakan dan diri smkn disisihkan …namun bahagia jika kernaNYA..kerana DIA lebih mengerti perjuanganmu meninggalkan sesuatu keranaNYA..

memang payah untuk membuat keputusan kerana ia menentukan perjalanan seterusnya..bila keputusan sudah menghampiri ujian datang seakan menepis langsung peluang yang dipilih..kita jadi kaku seketika, jika diri sendiri yang terasa masih boleh diterima, tapi bagaimana jika ada diri yang lain yang perlu menderita kerana keputusan yang dilaksana...akhirnya kita jadi lelah dan terpaksa berkorban diri demi jiwa yg yang berada di tepi..lalu bagaimana?...

pengorbanan harus dilaksana...dan masih ada yg mempertikai berkorban atau mengorban?..dan keputusan dan pilihan itu biar kita dan DIA yang tahu walau kiri kanan sudah mula menekan.. biarlah sakit di sini asal tidak selamanya...jika pemergian itu lebih baik..

Aku keliru, aku tersentak di sini,
Aku seakan kabur akan jalan seterusnya,
Setelah puas ku cari kesudahan yg terbaik,
Dan sedikit cahaya yg mula kelihatan,
Aku terpaksa menghentikan penantian,
Ketika aku sudah rela berjuang , aku perlu mengalahkan,
kerana batas sekitar yang masih memiliki setiap diri kita,

bukan kepercayaan mahupun ketinggian diri,
banyak perkara yg masih tersembunyi,
biarlah ia terus bersemadi,
bukan tidak cuba memahami tapi ia memang sukar difahami,
alasana takkan sama dengan sebab..

lepaskanla dengan kerelaan,
supaya takkan menjadi kenangan yang berantaian,
biar hilang terus dari ingatan,
rayuku kerna hati takkan sanggup melihat kepayahan,
berhentila...berhentila..berhentila kerna kita hanya insan biasa,
bisa lelah dan sakit ..
singkirla penyebab derita itu..
maju dan carila bahagia yg lebih indah..
kerana diri juga inginkan kebahagian

gunakanla waktu tika benci mula berputik..
bebeaskan la dirimu semula kerana diri itu hanya meratai derap langkah..
dan baliklah semula pada ketentuanNYA...Allah sentiasa ada buat kita..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

your words and your story is very good to read..but why i can see there are something wrong with you.either you have any problem or something you want to acheive..i dont know..anyway, thats good because someone will get their clarity by their own word..so..be strong and do not give up with our life because the colourful are more better than one colour..

mot-sal berkata...

terima kasih sudi sggh..
masalah?ye kot..biasalah hdp ini penuh ujian..lagi2 perkara yg memerlukan kita m'buat keputusan dan pilihan..dua2 adalah penting dan kita mula tersepit...dan perkara plg menyakitkan bila kptsn kita melukakan org lain..pdhl diri hanya insan biasa yg x keistimewaan..

xpalah..pengalaman pahit manis adalah warna terindah dlm kehidupan..doakan aku sentiasa kuat...sekuat harimau...hehehe...

Tanpa Nama berkata...

Actually we must know that we can not fullfill all the people desire..all the decision are your choice..but in this life we will be sad if always thinking about the problems.so now try to find something that you are happy for yourself..the problem just coming just to display your credibility but i believe that your happiness can overcome the problems..however, someone that are success in their life always beleive that the problem are the life skill to advance yourself..

mot-sal berkata...

hehe..xpe ke aku jwb dlm bhs melayu ni, nak jwb dlm bi x expert sgt...hehe..

x kisahla awak ni sapa,kenal aku ke tak..tq la bg nasihat yg b'guna..thank q 200x..

betullah masalah tu akan jd besar klu kita t'lalu fikirkannya...mmg kita x boleh penuhkan sm impian org...sekurg2 nya kita m'cuba kan..klu x dpt jgk apa nak buat..

betul2...pengalamn pahit manis dan ujian itulah yg m'buat kita lbh kuat utk menempuh hdp seterusnya..

'hidup ini adalah perjuangan'...