Ahad, 21 Februari 2010

kembaraku di bumi Allah..

cuti seminggu kali ni aku melarikan diri nun jauh ke kelantan..setelah beberapa sem aku m'jaga kolej ngan kampus ketika org lain sibuk b'cuti akhirnya kali ni aku merasa juga cuti seminggu wlpn bkn di kampg sendiri..

sebelum ni aku dah pun mengembara di penang ngan perak..banyak yg aku dapat sepanjang pengembaraan..dalam kehidupan ni kita perlu banyak melihat, mentafsir dan berfikir betapa agungnya ciptaan Allah..persamaan menbuatkan kita sentiasa dekat, dan perbezaan membuatkan kita saling berkongsi dan bermuhasabah atas kekurangan dan kelebihan. hobi aku mmg suka mengembara, apesal mengembara bkn melncong?..coz aku ni x suka dan x pandai nak shoping aku lebih suka melihat dan memerhati sambil mentafsir..

sepanjang di kelantan aku menumpang kasih d rumah fa..atau nama penuhnya Nurfadilah Ismail...hehehe..tempat pertama yg aku lawati ialah jeram linang..pusat air terjun di kelantan..kebetulan hari tu merupakan befday aku..fa telah menghadiahkan aku gula2 kapas, makanan yg telah sekian lama aku cari..terima ksh fa..tercapai juga hasrat aku nak mkn gula2 kapas..lpstu kami berkunjung ke pasar ikan tok bali...di sana kami dpt melihat ketekunan para nelayan...kebetulan ada sebuah kapal yg baru balik drpd belayar, ntah dah berapa hari diorg x balik ke daratan...susah nak cari manusia yg gigih berusaha era ni..berpanas berhujan demi sebuah tanggungjwb..

balik dr tok bali kitorg pegi makan gulai pulak ataupun makan nasi minyak kat rmh guru besar fa wkt sekolah rendah..segan juga..yg seronoknya aku dpt sapu tgn yg dibentuk menjadi aiskrim ngan gula2 tangkai..(ambek berkat..kekeke)..mmg banyak tempat yg aku lawat semasa di kelantan..sempat juga jmp kwn yg lain..cha ngan mira..kitorg ronda2 kejap kat pasir mas, tp ada sorg tu mengalahkan pelancong..hmmm...klu lama2 ngan dia bleh sesat di kelantan..amcam ni bos???...dan sorg kwn lagi yg mungkir janji...kata2 mu hanya janji manis...kekeke...xdela..kwntu ada hal yg lebih pentg...

sebenarnya byk bnda yg nak d ceritakan sepnjg di sana...tp..smbg lain kalila...

bersmbung...ceee...heeee

Tiada ulasan: