Khamis, 25 Februari 2010

Tuhan berikanlah aku cinta...


mengapa butanya hatimu, berprasangka melulu..sering m'persoalkan tentang pintu yg sentiasa t'tutup dan jika t'buka pun hanya keinginan yang tidak kesampaian..sering bertanya mengapa keras sgt binaan pintu itu. pernahkah kau sedar betapa sejatinya cinta yg menyelubungi pintu itu hingga ia dijaga begitu rapi..

DIA mencipta dan memiliki pintu itu, mengapa kau terburu tanpa izinNYA. betapa DIA menjaga pintu itu agar sentiasa suci dan sentiasa kukuh...kau terleka bahawa kaulah yang berkuasa pd hatimu, ingatlah kuasa yg diberikan bukan utk kau mungkiri dan cemari..

Tika ia meronta2 dan diketuk2 ingin dibuka, kau jadi nanar m'buta tuli...lalu kecewa saat hijab dibuka agar kau menutupnya semula...patutkah kau mrah tika DIA masih ingin menjagamu, masih ingi memelihara dan memagarimu agar pintu itu tidak tercalar dengan permainan dunia.....tahukah kau di situ cintaNYA menyelimuti pintu itu hingga dia x ingin kau disakiti dan tersugkur pd hebatnya gelodak perasaan..

Duhai pintuku...biarlah satu hari nanti kau terbuka atas kehendakNYA, waktu di mana DIA sendiri yg membuka seluas-luasnya pintuMU utk sama2 berjuang demiNYA....ku serahkan segalanya buatNYA......'Buat kekasih Agungku, genggamlah pintuku, aku mohon jgn aku dilepaskan, cuma pinjamkanlah aku pd pintu yg turut sama mendamba keredhaanMU yang memohon dan meminta pdMU pemilik segala hati..jika ku dipertemukan dgn pintu yg membawaku jauh dariMU, aku rela begini dalam kedap jagaanMU..jagalah hatiku....Tuhan berikanlah aku cinta, cinta padamu yg tidak berbelah bagi...

'mendamba cinta ILAHI"

4 ulasan:

nurul berkata...

salam..
sgt indah bait2 bahasa..
buat sendiri ke?
sy suka..terkesan dlm sanubari..

salmah salleh berkata...

wasalam..
hehe...lsekadar luahan hati.....

nurul berkata...

blh bg alamat ym?ada masa blh borak2

salmah salleh berkata...

bleh2...
seputihqaseh88@ymail(dot)com