Jumaat, 19 November 2010

mencari maksud

Mengapa tiap kali ia menghampiri dan menyentuh hati aku seakan gelisah, takut dan resah tanpa punca...namun dalam kehidupan yang semakin pantas berjalan ini, ia kerap kali tiba walaupun tanpa dipinta....adakalanya air mata mengalir kerana tidak mampu mengungkap tentang keresahan yang datang secara tiba2 ini....aku takut akukan kalah dalam perjuangan ini, tembokku semakin lemah, dan akalku seakan keluh untuk berputar lagi...mengapa ia terlalu pantas tumbuh dan menghampiriku...sekian lama ku mencari maksud kehadirannya disetiap kali sujudku...aku takut aku kan terpisah denganMU, aku takut tersalah langkah sehingga membuatku terpesong dariMU...layakkah aku mengatakan yang aku mencintaiMU sehingga aku jadi resah dan takut tiap kali ia menghampiri??...aku hanyalah hambaMU yang penuh dgn dosa dan sering terleka...namun aku meminta padaMU agar aku tetap diberi usaha dan dayah agar terus mencari cintaMu dan tetap istiqomah di jalan MU...dan pintaku, di akhir waktu nanti pertemukan aku denganMU...pandulah hidupku agar sentiasa bersamaMU walau dalam apa un jua yang ku lakukan....

Tiada ulasan: