Jumaat, 26 November 2010

Telefon ku sayang

Adesh....haish...telefon aku ni..entah apa pasal lah tepon kesayangan aku ni...haritu kejap on kejap of..lepastu bateri pulak buat masalah...teringat pak cik acai yg menegur handpone ku haritu....

"Alahai amoi, apasal lu punya bateri serupa itu org mengandung 8 bulan?...ni dua tiga hari ni mesti beranak punya"..adoi, pak cik ni...malu aku..aku tengok handpone kesayangan aku..memang betullah...bateri aku mengembung ibarat org mengandung 8 bulan..hari tu bukan main lagi kakak promo tu bagi tau semua komponen adalah original..hu...sekarang ni tengoklah, handpone aku jak yg ada bateri pandai mengandung...(kata uncle tersebut)..

lepastu entah mengapa wajahnya semakin hodoh dan tidak hensem...mungkinkah sebab aku selalu terbaling tanpa sedar ataupun jatuh kerana keter'over'anku memegangnya...sudahlah ni sahajalah harta aku selepas my lappy....kata org tu, handpone aku ni org tengok pun mmg x laku...entah dari zaman mana muncul....sian ko kan handpone...comel apa...

dan sebulan yang lalu, kerana pelbagai masalah yang tiba2 timbul...tutup telefon aku pula buat hal...hehehehe..tutup telefon aku terbelah dua...sian dia kan...aku pun cubalah mencantumkan semula dgn plaster...sbb waktutu, itu ja lah yang aku ada...lepastu sekarang ni aku dah tukar dengan selotip warna coklat..nampaklah juga rupa hanpon...

sekarang ni pula...aiskh...x puas hati betul...aku taulah aku ni penghutang setia celcom...balik2 RQ advance yg bernilai RM2 tu...tapi ke mana kredit aku menghilang sebenarnya?..dah lah malas mau top up, selalu pula kredit lesap ntah ke mana..xkan lah dalam sehari kredit Rm10 boleh habis...aku ni jangankan begayut, sms pun jarang2...bila check send item...aku hanya menghantar 8 mesej SAHAJA...jadi kredit aku yg 8 juta tu p mana?????? rasa2nya pihak yg ambil kredt aku suka hati tu boleh disamankah?...laporan langganan pun xda...on cinta, on artis, on bola, on sunyi semuatu...x pernah pula aku reply yes...nanti kalau tanya kat cawangan pula, habis kita kena leter...kita pun x tau apa yg terjadi..pelanggan kena marah?...

mungkin ka 'dia' geram sebab aku sudah 4 mggu x bertop up? x dapat ambil kreditku yg tersangatlah byk tu? last2...aku malas dah nak top up...kalau penting sangt hntr mesej dr FB jak, ataupun RQ my bos2...he3...tapi ni berisiko juga, risiko x dilayan...haish, tiadakah alternative lain selain guna hanpone ni...bela burng merpatilah...suruh dia hantar surat ke sana dan ke sini...

ni la hanpone kesayangan aku tu...first beli yg hitam...bila hitam tu cacat sana sini sbb 'accident' aku pun beli lah yg terbaru..pink color

Tiada ulasan: