Isnin, 23 Mac 2009

Tentang kita

Peter Pan - Semua Tentang Kita

waktu terasa semakin kelabu

tinggalkan cerita tentang kita

akan tiada lagi kini tawamu

tuk hapuskan semua sepi di hati

reff: ada cerita tentang aku dan dia

dan kita bersama saat dulu kala

ada cerita tentang masa yang indah

saat kita berduka, saat kita tertawa

teringat di saat kita tertawa bersama

ceritakan semua tentang kita

repeat reff




Lagu ni khas utk shbt d luar sana...memang waktu ni merupakan zaman kemelut melanda..semuanya masih tercari-cari tentang apa yg berlaku...ada juga yg bingung seperti aku..tersepit antara hati dan minda..lantas mendiamkan diri,,,namun tetap gusar melihat ia berlaku.

Dalam melayari kehidupan kita tidak dapat lari daripada masalah dengan sahabat..adakalanya ia terlalu pedih namun hanya dipandang sepi,kerana ia sahabat yang disayangi..dulu aku boleh terima siapa saja jadi sahabt,tp sekarang ia seakan menjadi fobia kerana terlalu banyak yg t'jadi..aku tak dpt terima org yg kita dah anggap sahabat sanggup menyakiti...terlalu pedih rasanya..tapi kita kena merasionalkan diri..hidup tidak selalu cerah...diri tak selalunya yg tertinggi..

Awal tahun ni aku dah d uji dgn masalah ni..tapi x apa kalau org nak benci atau meluat dgn kita..sebab dia ada alasan yg tersendiri..org ada hak utk x puas hati dgn kita...sbb kita bukannya sentiasa yg terbaik..akhirnya aku diam n sepi.tunggu dn lihat apa yg terjadi,apapun yg terjd aku terima dgn berlapang hati..Baru2 ni timbul pula mslh baru dgn kwn sekolah ku dulu...sedih yg teramat sangat,kerana dia pernah menjadi sahabatku..dan terbaru taufan melanda,sedih juga sbb kwn2 ni lah tempatku mengadu dan melepas kerinduan dengan keluarga yg jauh nun di sana..jd kekuatan tika aku rs berseorangan..

Hehe..sentimental pula aku kali ni,tapi takpa lega sikit rasanya...Jika kita memandang segalanya dari Tuhan maka akan damailah hatimu...carila hikmah yg tersembunyi,bukan hanya menjadi hakim diri sendiri..tp hakim kepada semua..melihat bukan hanya dr sudut hati sendiri,kerana di luar sana masih ada hati yg ingin difahami...Hanya Allah yg mengetahui...so jgn buat ramalan yg melampaui batas diri..kerana kemudian hari sentiasa menanti sebagai hukuman diri..

Tiada ulasan: