Selasa, 7 April 2009

Demam??!!!


Dah lama tak jenguk blog kesayangan aku ni,kesian ko kan blog...hehe...klu blog aku ni ada hati dan perasaan mesti terharu gila dia baca intro aku .Masuk kali ni dah 3x aku demam..kali ni peling teruk,dah 4 hari tak pandai baik2...lantas mulala beberapa ahli nujum mendefinisikan demam aku kali ni..antaranya faktor2nya:

1.kempunan nak makan tom yam..sejak aku teringin sangat nak makan tom yam campur di bawah pohon kelapa sawit berhampian kolej aku,aku pun mula diserang demam...tapi dah makan pun tak baik juga

2.Demam kerana sakit hati yang melampau...hehe,ini org bilik aku yg cakap..sbb dia nmpk kot aku nangis..tp kes dah selesai demam tak baik juga.

3.Demam kerana tertekan dengan assignment..klu alasan ni,fikir dua tiga kali lagi..sb aku demam 3x jak,tp aku t'tekan akibat assgmnt melebihi 10 kali..apa org kata..tak balance..

4.Faktor keempat ni membuat nafas aku terhenti seketika..."Mungkin k.sal kena denggi kot"..Nauzubillah..tp klu betul..haraplah mulut org rmh aku tu tak masin..

5.Demam mengada-ngada,sebab nak balik kampung...ingat kat mak,kakak,abg,adik...n keluarga kucing yg tersayang.Ni boleh terima sikit..

6.Ujian..hehe..sakit itu mampu mengurangkan dosa-dosa kecil.maksudnya Allah menyayangi kita,kerana Dia tak melupakan hambaNya walaupun dah banyak buat dosa(akula tu)...dalam keadaan sakit, kalau otk kita masih ok...ia akan jadi satu pentarbiyahan bagi diri yang selalu menyiakan nikmat sihat dan lapang..mana tak,waktu sakittu tenaga kurang sikit,badan jadi x kuat...kerja pun makin belambak..barula timbul penyesalan "Kenapalah aku tak buat assgnmt awal2"..tulah waktu sihat tak beringat,dah sakit baru nak buat2 ingat.

Waktu sakit juga hati kita semakin dekat dengan Allah.Otak mulalah teringat sejarah silam yang penuh dengan noda..terbayang kalau esok mati tak sempat nak taubat.Tak sempat nak minta maaf,tak sempat nak tunggu sekejap...tiada kata selamat tinggal yg sentimental ataupun lambaian penuh adegan..hanya debaran menanti hukuman..Nauzubillah.So,peringatan buat diri sendiri,jgn asyik mengeluh,cari hikmah yg yg tersembunyi..Moga demam pelikku kali ni dapat mengurangkan dosa2 kecilku..dan bila sihat nnt boleh kurangkan yg berat pula...opss..tak boleh nnt kena buat serta-merta,nanti tak sempat pulak..

Tiada ulasan: