Sabtu, 18 April 2009

opss!!tak sengaja..



sekadar gambar hiasan utk melambangkan betapa sedihnya aku saat ni sama dgn sedihnya pengantin perempuan di atas..tp hrp2lah kes ni x b'laku wkt aku kawen nnt..tajuk pula x b'kaitan dgn entry aku kali ni..cerita kali ni b'mula begini..kuikuikui...

tgh2 aku nak gembira kemas pakaian nak balik kmpg(awal lg sebenarnya)...tiba2 mslh dtg menimpah-nimpah...otak aku jd hang skjp..hanya mata aku yg m'bulat merenung syiling bilik aku..aku x tahu nak bt apa..semalaman aku tak tdr termenung n m'khayal..mmg aku x b'upaya b'fikir wkt tu..

benarlah hidup bkn hanya m'harap nikmat,
perlu usaha dan b'ingat,
kala kt leka dgn rahmat,
ujian sebesar zarah pun boleh bt kt hilang kudrat,
kerana kt tak pernah semat,
akan perlunya kt tenung dan lihat,
Allah itu Maha Pemurah,
namun kt jg perlu b'usaha,
bkn hanya tahu menerima,
tp jg perlu tahu m'jaga..

mmg ujian kali ini satu p'tarbiyahan bg diri yg sgt hebat..setelah semlmn aku ddk t'menung mcm org putus cinta...mcm ya..akhirnyaaaaa...aku tdr skjp pg td..hehe..lpstu baru aku bgn balik..nak pg b'juang...hidup kena berani terima kenyataan...Yakinlah pada Allah..kunci pd setiap kejayaan..

Tiada ulasan: