Selasa, 20 Oktober 2009

Hidup bahagia dengan lebih positif..

hidup ini kena selalu positif, negatif tu boleh juga tp x boleh selalu sbb yg susahnya diri sendiri juga..tengok mcm aku, sejak dua menjak ni suka fikir yg negatf. Betapa ruginya hari2 yg berlalu, dunia dah x seindah biasa..cee..jika kita berfikiran positif hidup akan lebih ceria, perjalanan akan semakin lancar..dan fikiran akan lebih bebas berfikir..betul tak?

pesan seorang tok guru dalam Laskar Pelangi..
"Hiduplah dengan memberi sebanyak2 nya, bukan hanya menerima sebanyak2 nya"

seorang kakak pernah nasihat aku dulu..
'jika org lempar kita dengan tahi sekalipun. cubala membalas dengan memberi sejambak bunga..mgkn dia masih x tahu indahnya hidup kalau kita berbuat baik"

ada juga yg marah..
"k.sal ni, cubalah buka sikit minda tu..ee...ni fikir satu arah je..fikirlah yg terselindung sikit"haha..ni ayat org tengah geram ngan aku ni..x salah apa yg dia kata..kadang2 tu kita kena juga fikir yg terselindung..tapi, cukupla kita tahu, dan biarkan sahaja selagi ia x mengganggu kefungsian hidup...kan...kan..kan..klu ia mengganggu pun, biarkan jelah..lama2 ia akan semakin hilang..klu difikirkan terlalu dalam, takut diri sendiri yg merana..

dan satu lagi, untuk hidup lebih positif kita mesti jadi seorang yg pemaaf..walaupun itu bknla diri kita yg sebenar, kena beljr juga..hati yg payah utk meminta maaf ataupun memaafkan org lain akan cepat berasa dlm gelisah dan x tenang..hari2 berapi2..syaitan pun mulalah jeling2 nak cucuk jarum..

tapi mmg sush nak jadi positif, tapi itulah salah satu asas kebahagian...bila lagi nak ajar diri jd positif..rasionalkan fikiran, seimbangkan dengan kelogikan.. dan dasarinya dengan nilai kehidupan dan keagamaan..pujukla hati utk menjadi lebih positif..

dgn ini, saya ingin meminta maaf kepd semua yg pernah terasa ngan segala yg pernah aku lakukan..hehe..ayat sedih ni..mgkn sepnjg menulis blog ni, ramai yg terasa, sorylah kadang2 emosi x menentu..waktu2 x normal tu mulalah tulis yg merapu2..bila baca balik, mcm buat malu kat diri sendiri pulak...x patut..x patut..sory ye...sory banyak2 ni..berjuta2 lemon..oleh itu terimalah sebuah lagu dr aku (bkn aku yg nyanyi ye) utk semua pengkritik tetap blog aku ni..

Bukan Bintang Biasa
Artist : BBB
OST : Bukan Bintang Biasa


Once upon a time ada sebuah bintang
Yang bersinar terang di hatimu
Ku akan datang lagi menjemputmu dengan cinta
Kan kubagikan semua bintangku
Kumiliki bintang, bukan bintang biasa
Ku bisa hapuskan semua dukamu
Ku tak akan menghilang, slalu ada di hatimu
Memberi bintang hanya untuk cinta

Reff
Dan yang terbaik selamanya bersama
Akan kubagikan bintangku demi cintamu
And when you keep on believing
Thousand ones can be sees by running
The miracles can do things though can’t do
Kumiliki bintang, bukan bintang biasa
Ku bisa hapuskan semua dukamu
Ku tak akan menghilang, slalu ada di hatimu
Memberi bintang hanya untuk cinta
Dan yang terbaik selamanya bersama
Akan kubagikan bintangku demi cintamu
And when you keep on believing
Thousand ones can be sees by running
The miracles can do things though can do
Dan yang terbaik selamanya bersama
Akan kubagikan bintangku demi cintamu
And when you keep on believing
Thousand ones can be sees by running
The miracles can do things though can’t do
The miracles can do things though can’t do

download lagu kat bawah ni..

lagu bukan bintang biasa

2 ulasan:

arabella grace berkata...

beginilah aku cuba berdiri dengan tabah sedangkan luka di hati teramat parahhh huhuhu

mot-sal berkata...

telah ada yg dtg merawat..hahaha..