Jumaat, 16 Oktober 2009

Penghibur hati..

hari ni di tengah ribut asgmnt masih melanda aku masih sempat nak cerita sesuatu..

beberapa hari dan minggu ni merupakan hari getir bagi seorang aku...banyak perkara yang berlaku..walaupun sudah terlalu letih,kena juga selesaikan semua...takut tak sempat,ajal x tahu bila akan datang...cee..ayat sedih pulak,bukan ayat minta simpati ya..aku pun x atahu apa yg aku buat..semua dilakukan berdasarkan gerak hati seorang wanita...cee, sekali lagi..dan tawakal ke atas Allah...biarlah dia yang menentukan..kita tak boleh buat keputusan yg betul2 pasti..kerana hanya Allah yang tahu apa yang terbaik bagi hambanya..

dalam keadaan begini, aku lebih byk melepak kat rumah (tempat utama-bilik akula..20 jam sehari)..sembang dgn akak rumah..tercongok mcm tunggul kayu,sambil merenung siling..tapi mcm manala aku boleh selalu lupa nak makan ni...adakah aku menghidapi derium?Nauzubillah..tu pun bila akak rumah dah mula tegur..tdr berapa jam je, makan pun tak..bukan jarang,tapi x makan (bebel beliau)..nampaknya aku dah mula lupa rutin harian..kriteria jenis apa pulak ni..tu maksudnya aku terlupa diri sendiri..aku dah mula tak paduli dr sndr...jgn..

dan aku terdengar sebuah lagu yang membuatkan aku terharu hingga bercucuran air mata..lagu yg selalu akak rumah aku pasang..dua 3 hari aku hanya m'dengar..tdk lama kemudian aku pun pg la mnt kat akak tu..tajuk dia Muhasabah Cinta..dari edcoustic..dan aku telah jadikannya lagu tema blog aku..aku pun memulakan pencarian...dan aku telah jatuh cinta dgn kumpln dan lagu2 kmpln ni....

ni serba sedikit pasal kumpulan tu...sumber yg x tau kebolehprcyannya...tp okla kot
asal indonesia..sebuah kmpln nasyid indie yg menggunakan musik pop dgn sentuhan akustik..kmpln ni semakin popular di kalangan penggemar nasyid kerana konsep keagamaan yang dibawa agak ringan dan mudah difahami..

lagu2 kumpulan ni best bangat..rugi klu x dengar,jgn lupa dengar ya..antara lagu2nya..
# nantikan aku di batas waktu
# sebiru hati
# aku ingin mencintaMu
# berubah
# sejuta arif
# dan banyak lagi

buat fa...ha jgn lupa dgr 'nantikan aku di batas waktu'...mu pernah tanyakan apasal aku letak dlm ym..dan buat semua sahabat di luar sana aku tujukan lagu 'cinta berkawan' dr edcoustic..hehe..mcm lagu aku pulak..dan buat diriku sendiri aku tujukan lagu 'menjadi diriku'..haha..dah xda yg bagi...bg utk diri sendirilah..





Tiada ulasan: